دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1403 - 17:44

کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا| سهمیه ایران کامل شد

کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا| سهمیه ایران کامل شد
رقابت‌های کشتی فرنگی کسب سهمیه المپیک پاریس صبح امروز (یکشنبه) در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد که نمایندگان کشورمان دو سهمیه باقی مانده المپیک را نیز از آن خود کردند.
کد خبر : 907208
 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم کشتی فرنگی ایران که پیش از این و در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ صربستان توانسته بود در اوزان ۶۰، ۶۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم صاحب سهمیه شود. در مسابقات گزینشی قاره آسیا نیز توسط امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم و علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ کیلوگرم صاحب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد تا سهمیه کامل را برای حضور در بازی‌ها بدست آورد.

نتایج کشتی گیران کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۱ علی محمد ال عبوداح از عراق را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۵ لی یو از چین را شکست داد و سهمیه المپیک پاریس را بدست آورد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۳ از سد آسان ژانیشوف از قرقیزستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل جالگاسبای بردی مرادوف دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی از ازبکستان به پیروزی رسید و سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را از آن خود کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته